nagykanizsa hírek Heti válasz nagykanizsa hírek Hvg nagykanizsa hírek Magyar Nemzet nagykanizsa hírek Mandiner nagykanizsa hírek Népszabadság    
Ma 2015. március 1. vasárnap,    
Albin napja van.    
Látogatók száma : 13324308    




















































Honlapkeszites



A Mura Régió brand az Utazás 2015 Kiállításon

Az Utazás kiállítás 38. alkalommal nyitotta meg kapuit a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban, ahol február 26. és március 1. között Magyarország legnagyobb turisztikai seregszemléje várja a nagyközönséget és a szakma képviselőit. A vasárnapig nyitva tartó idegenforgalmi szemléhez két szakkiállítás is kapcsolódik: az Afrika Expo, és a Bringaexpo. A kiállítás külföldi díszvendége idén Románia, a belföldi Székesfehérvár. Zala megyéből városunk is képviseltette magát. Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Zala Zöld Szíve Vidékfejlesztési Egyesület közösen mutatkozott be az Utazás 2015 Kiállításon.

A bemutatkozás témájáról mely a „Mura Régió brand”, mint határon átnyúló turisztikai termék megjelenése és Nagykanizsa város – mint a térség centruma –, kapcsolódása a Mura Régióhoz címet viseli, Cseresnyés Péter Nagykanizsa és a térség országgyűlési képviselője, valamint Pál Zoltán, a Zala Zöld Szíve Vidékfejlesztési Egyesület elnöke adott tájékoztatást a sajtó képviselőinek.
 


Új, hároméves turisztikai marketingstratégiát dolgozott ki a 2015-2017 közötti időszakra a Magyar Turizmus (MT) Zrt. – jelentette be Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója az Utazás kiállítás első napján, az Utazás Fórumon, csütörtökön Budapesten. Hozzátette: a Zrt. feladata változatlanul Magyarország turisztikai kínálatának bemutatása, népszerűsítése külföldön és belföldön egyaránt. Mind a turizmusban, mind az agráriumban Magyarország versenyképessége a magas minőségű és jó áron értékesíthető szolgáltatásokon és termékeken alapszik – mondta. Leszögezte: tény, hogy az ágazat 2014-ben rekordévet zárt, a növekedés fenntartásához vagy annak meghaladásához azonban új fogyasztói rétegek megszólítására, új módszerekre, és új kommunikációs csatornák megtalálására van szükség. Közölte: szándékuk megerősíteni a turisztikai és az agrár-élelmiszeripari ágazatok szereplői közötti partnerséget, összehangolni a közös munkát, amelyből közös marketingtevékenység születhet. Stratégiai együttműködést kötnek minden olyan kis- és középvállalkozással, amely a legnagyobb hatást tudja gyakorolni az ország turisztikai imázsára, a vendégek elégedettségére. Faragó Péter még elmondta, hogy az új stratégia igazodik a 2014-2020-as európai uniós tervezési időszakhoz, másrészt a 2015-től elérhető uniós forrásokkal versenyelőnyt hozhat az országmarketing tevékenységen belül. Bejelentette: a turisztikai marketinghez a következő időszakban több mint 8 milliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre. Közölte: az MT Zrt. legfontosabb célja – ami szavai szerint a személyes célja is –, olyan nemzetközileg ismert és elismert országimázs kialakítása, ami nemzeti értékekre, hagyományokra fókuszál, integrálva a modern értelembe vett turisztikai vonzerőket, így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan mutathatja be Magyarországot, mint úti célt.

A térség közös standjánál tartott sajtótájékoztatón Cseresnyés Péter többek között elmondta, tavaly próbálkoztak azzal, hogy a város és a térség együtt állítson egy standot a kiállításon, éppen azért mert önmagában a város nem egy turisztikai célpont. „Sajnos nekünk nincs egy nagykanizsai várunk, viszont van egy gyönyörű vidékünk a város környékén. Kanizsa gazdag kulturális kínálata miatt érdemes idejönni és meglátogatni a térséget. El lehet mondani, egy kissé még felfedezetlen ez a terület, de óriási kincseket rejt magában, és ugyanolyan vonzó lehet a magyar vidék megismerői számára, mint a köztudatba egyébként jól bevezetett Őrség. Ugyanis a falvak és a lakóik még őrzik a hagyományaikat, és emellett a hagyományos ételek is turisztikai lehetőségeket kínálnak. Adott a vízi-, a kerékpáros turizmus, a vadászat, a lovaglás és még lehetne sorolni a lehetőségeket. Fontos megjegyezni, hogy nemcsak a határ innenső, hanem a túlsó oldalán is igaz ez, ugyanis a horvátokkal és a szlovénekkel elkezdtünk egy igaz, még csak csírájában működő, komoly együttműködést.”
Cseresnyés Péter kiemelte: az együttműködést segíti elő és szorgalmazza az a 2 millió eurós pályázati pénz, melyből Nagykanizsa két horvátországi várossal valósított meg beruházásokat az elmúlt másfél évben. „Kerékpárutakat jelöltünk ki és építettünk kerékpáros központokkal, így nemcsak a Muravidéket és magyarországi részét lehet biciklivel bejárni, hanem át lehet menni a kijelölt túraútvonalakon Kaproncára, Csáktornyára, és megismerve a horvát emberek vendégszeretetét, fel lehet fedezni a horvát vidéket. Tudni kell, ennek a tájegységnek is megvannak a sajátos ételei és a sajátos ízvilága. Sőt, észak-és dél között is van különbség az ételek ízesítésében. Aki szereti és becsüli a jó ételeket, gazdag kínálatból válogathat. A dödöllefesztivál – melyet 14 éve szervezünk Nagykanizsán – azon túl, hogy lehetőséget ad az ételek kóstolására és sokféle elkészítési módjának megismerésére, reális lehetőségeket nyújt azok számára, akik egy hétvégét Nagykanizsán, vagy Nagykanizsát érintve a térségben akarnak eltölteni.”

Pál Zoltán egyesületi elnök a Cseresnyés Péter által elmondottakat folytatva arról szólt, ahogyan a városnak nincs önálló alternatívája az idegenforgalomra, úgy a vidéknek sincs. Kézenfekvő volt az egymásra találás, hiszen a mi régiónk legnagyobb városa Kanizsa – jegyezte meg. – Igazából kell, hogy legyen egy húzóerő ebben a brandben, amit a múlt évben alakítottunk ki – folytatta a kerkaszentkirályi egyesület elnöke. – A Muravidéki turisztikai brand célkitűzése, hogy föltegyük a térképre ezt a területet, mint turisztikai kínálati rendszert. Azt hiszem, van mit föltennünk. Olyanfajta turisztikai lehetőségekkel és adottságokkal rendelkezünk, ami meggyőződésem szerint országos szempontból is kiemelkedő. Tudom, mindenki ezt mondja magáról, és mindenki saját magát dicséri, de meg kell nézni a kiadványainkat, melyekből látható, nem a levegőbe beszélünk. Számunkra Nagykanizsával együtt fontos ez a turisztikai brand. Az elmúlt évben elindított folyamat lényege az volt, hogy ne egy magyar turisztikai brand szülessen, hanem egy határon átnyúló.
Pál Zoltán még elmondta: az elmúlt évben egy projekt révén – Magyarországon is egyedülálló módon –, megtörtént az első ízrégió, a Mura-Kerka Ízrégió kialakítása a térségben, ami a helyi kulináriára, értékekre, termékekre alapul elsősorban. Ez az ízrégió ugyanazt a térséget öleli föl, mint a brand. Nagykanizsa és a horvát-magyar határ közvetlen közelségére építve.
Már a kiállítás első napján folyamatos volt az érdeklődés a nagykanizsai standnál. Nagy volt a kereslet a helyi termékek iránt. Néhány vásárlátogató már a reggeli órában megjegyezte, hogy a kiadványok tanulmányozása mellett szívesen meg is kóstolnák a dödöllét. A dödölle reggeli ugyan elmaradt, de a déli órákban már a terített asztalon kínálta magát sokak kedvence, a tejfölös dödölle. A szalagos fánk és a répás rétes mellett különös népszerűségnek örvendett a kóstolgatók körében a csípős mustáros kakaós kalács. A kiállított kerékpár láttán kerékpár túraútvonalról és vezetett túrákról is informálódott egy Győrből érkező úr, aki a kielégítő válasz után azon nyomban meghívta Győrbe a kanizsaiakat. Folyamatos volt a sorban állás a Kanizsa kvíz iránt. A kérdések megfejtéséért – azon túl, hogy új ismereteket szerezhettek Nagykanizsáról –, városunkhoz kötődő apró ajándékokat kaptak jutalmul a résztvevők. Igaz, egy-egy kérdésben segítségre szorultak. Az utolsó kérdésre pedig, Hogy szól a város szlogenje? csak fel kellett nézni a lapokról, s leolvasni a standra kinagyított szöveget: Nagy álmok Nagy lehetőségek NAGYKANIZSA.
 

B.E.

További képek a galériában.
 



2015-03-01 04:06:00


  Az M9-es út forrásainak előteremtését szorgalmazzák a dunántúli megyék

Az M9-es gyorsforgalmi út teljes szakaszának tervezésére, illetve kivitelezésére szolgáló forrás előteremtését szorgalmazza a hat nyugat-dunántúli megye alkotta M9-es Térségi Fejlesztési Tanács.


  Utoljára a 90-es évek legelején volt ilyen jó a foglalkoztatotti létszám

Utoljára a 90-es évek legelején volt ilyen jó a foglalkoztatotti létszám - kommentálta a legfrissebb foglalkoztatási adatokat Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az MTI-nek.


  Zalakaros a Balaton Régió 4 évszakos családi fürdővárosa

A Turisztikai attrakciók és szolgáltatások fejlesztése funkciójú beruházás valósul meg az Új Széchenyi Terv Nyugat-Dunántúli Operatív Program keretében 332 000 000 Ft összegű támogatásból „Termáltó és Ökopart” címen, NYDOP-2.1.1/F-12-2012-0005 azonosító számú projektként.


  Befejeződhet a 61-es út Kanizsát elkerülő szakasza

A hírt Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője közölte a zaol.hu megkeresésére. A lapnak azt is közölte, noha még hivatalos eredményhirdetésre nem került sor a nyertes ajánlattevő a Közgép Zrt., amely nettó 1.344 milliárd forintért fejezi be a félbeszakadt útpálya építését. 


  Cofidis: a magyar lakosságra nem jellemző a pénzügyi tudatosság

A pénzügyi tudatosság egyáltalán nem jellemző a magyar lakosságra, amelynek kevesebb mint fele venné a fáradtságot arra, hogy hitelfelvétel esetén legalább online összehasonlítsa a piacon fellelhető ajánlatokat - derül ki a Cofidis Hitel Monitor felméréséből.


  Az élénkülő belföldi kereslet húzta tavaly a balatoni idegenforgalmat

Tavaly 1 millió 445 ezer vendég 4 millió 887 ezer vendégéjszakát töltött el a balatoni kereskedelmi szálláshelyeken, és elsősorban az élénkülő belföldi keresletnek köszönhető, hogy a Balatoni régió szálláshelyein 38 500-zal többen szálltak meg, mint 2013-ban, a vendégéjszakák száma pedig 88 ezerrel nőtt - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján közölt adatokból.










A nap vicce